قیمت روز دستگاه بادکن پت اتوماتیک

می دانید که قیمت روز دستگاه بادکن پت از نوع اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک در بازار چقدر است؟ آیا از ویژگی ها و مشخصات دستگاه بادکن پت اتوماتیک اطلاعاتی در دست دارید؟
یکی از مسائلی که در کارخانه های تولیدی مواد غذایی، دارویی و آرایشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، نوع بسته بندی محصولات می باشد. به دلیل اینکه محصولات نام برده باید دارای بسته بندی استاندارد بوده و بهداشت کامل در ساخت آن به کار گرفته شده باشد، امروزه پت که امکان تغییر شکل به بطری و بسته بندی های مختلف را دارد، از اهمیت بسیاری در ساخت بطری و … برخوردار خواهد بود. پت نوعی از پلیمر می باشد که تحت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مطابق با استاندارد هایی می باشد که برای بسته بندی نوشیدنی، لوازم آرایشی و بهداشتی نیاز است.
تولید بطری به کمک پت، احتیاج به دستگاه های مخصوصی دارد. این دستگاه ها که با نام بادکن شناخته می شوند، در انواع مختلف دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در بازار موجود خواهند بود.
مسئله بحث در این مطلب، دستگاه بادکن اتوماتیک می باشد که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

دستگاه بادکن پت اتوماتیک

با توجه به اینکه در کارخانه های بطری سازی و یا ساخت دبه پلاستیکی، نیاز به دستگاه بادکن محسوس می باشد، لازم است که دستگاه هایی مورد استفاده قرار گیرد که هم ظرفیت تولید بالایی داشته و هم اینکه هزینه های تولید محصول را کاهش دهد. دستگاه بادکن پت اتوماتیک، تمام این ویژگی ها را دارا بوده و ممکن است تنها به یک اپراتور برای تعویض قالب نیاز داشته باشد.
اجزای تشکیل دهنده دستگاه های بادکن پت در انواع مختلف، با یکدیگر متفاوت می باشد. جدیدترین دستگاه بادکن پت که به بازار عرضه شده است، دارای لامپ های مادون قرمز برای انتقال حرارت به پت می باشد که به کارگیری این نوع از لامپ ها در ساخت دستگاه، سبب شده تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود و از طرفی، کیفیت بطری و محصولات تولیدی از پت، بالاتر رود.

دستگاه بادکن پت اتوماتیک

عملکرد دستگاه بادکن اتوماتیک بدین شکل است که نوار مخصوص، پت اولیه را دریافت کرده و آن را به کوره و یا محلی که لامپ های مادون قرمز وظیفه حرارت دادن به پت را دارند وارد می شود. در ادامه، پت های گرم شده به بخش بادکن انتقال یافته و در قالب های مخصوص، تحت فشار باد مشخص شده قرار گرفته و محصول مورد نظر تولید می شود.
قیمت روز دستگاه بادکن اتوماتیک، مسلما بیشتر از قیمت دستگاه بادکن دستی می باشد. زیرا تکنولوژی که در ساخت دستگاه بادکن اتوماتیک به کار گرفته شده است، قابل قیاس با دستگاه های اولیه با ساختار ساده نخواهد بود. با این حال، اطلاع از قیمت روز دستگاه بادکن پت، چه از نوع اتوماتیک و چه از نوع دستی، از طریق مراجعه به سایت های خرید و فروش دستگاه های صنعتی میسر خواهد بود.

منبع: دستگاه های صنعتی ایران