ساخت دستگاه بادکن بطری

آیا دستگاه های بادکن، برای ساخت چه نوع بطری هایی به کار گرفته می شوند؟ آیا می دانید، بهترین کشوری که ساخت انواع دستگاه های بادکن بطری اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را انجام می دهد کدام است؟
در صنایع ساخت مواد شوینده، دارو، لوازم بهداشتی آرایشی و حتی آبمیوه های خوراکی، یکی از دستگاه هایی بدون شک نیاز می شود، دستگاه بادکن بطری می باشد. این دستگاه در انواع مختلف دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در بازار موجود می باشد و هر شرکت و کارخانه های تولیدی و مشغول در صنایع ذکر شده که برای ارائه محصولات خود نیاز به پت و بطری دارند، با توجه به میزان بودجه، نوع مورد نظر دستگاه بادکن را خریداری می نمایند.
روش کار دستگاه بادکن بدین صورت است که بر اساس نوع دستی و یا اتوماتیک، اپراتور به آن پت اولیه بطری را داده و دستگاه این ماده اولیه را تحت تاثیر فشار و حرارت، به شکل مورد نظر تبدیل می نمایند.
مواد اولیه کاربردی در دستگاه بادکن پت، اغلب پلیمر و یا گرانول هایی می باشد که از پلاستیک ساخته شده و برای ساخت و آماده سازی بطری برای استفاده های متنوع به کار گرفته می شود.
بهترین کشور هایی که تولید کننده دستگاه بادکن بطری می باشند، آمریکا، آلمان و فرانسه هستند. اما ایران هم یکی از کشور هایی به شمار می رود که به کمک تجهیزات و قطعات دستگاه بادکن که ساخت کشور های نام برده است، دستگاه مورد نظر را به بهترین شکل مونتاژ می نماید.
هم دستگاه بادکن نو و هم دست دوم و کارکرده، در بازار موجود می باشد که کارخانه ها با توجه به میزان هزینه ای که برای خرید این نوع از دستگاه در نظر گرفته اند، می توانند باکیفیت ترین دستگاه بادکن را که دارای طول عمر زیادی می باشد، خریداری نمایند.
منبع: دستگاه های صنعتی ایران